Το πρόγραμμα έχει ως σκοπό να παρέχει στους εκπαιδευόμενους εκπαίδευση, κατάρτιση και εξειδίκευση σε θέματα ειδικής αγωγής. Στο τέλος του προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα έχουν αναπτύξει γνώσεις και ικανότητες που χρειάζονται ώστε να ανταποκρίνονται με επάρκεια στο ρόλο του σύγχρονου εκπαιδευτή σε θέματα ειδικής αγωγής.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Κατηγορίες στις οποίες απευθύνεται το σεμινάριο:

1. Σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική κατάρτιση.

2. Σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, νηπιαγωγούς, νηπιοβρεφοκόμους, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ειδικό βοηθητικό προσωπικό καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία (Πτυχιούχοι: ΑΕΙ Παιδαγωγικών τμημάτων, Καθηγητικών σχολών, ΤΕΙ: Κοινωνικής Εργασίας, Λογοθεραπείας, Εργοθεραπείας, Νοσηλευτικής, ΙΕΚ: Ειδικής Προσχολικής Αγωγής, Νοσηλευτικής και συναφών ειδικοτήτων Ειδικής Αγωγής).

3. Σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων.

4. Σε όσους επιθυμούν να αποκτήσουν επιπλέον μοριοδότηση για την ένταξη τους στο εκπαιδευτικό δυναμικό φορέων μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (π.χ. ΙΕΚ).

Μεθοδολογία εκπαίδευσης

Το πρόγραμμα, θα πραγματοποιηθεί με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως ασύγχρονης τηλεκατάρτισης, η οποία περιλαμβάνει:

  1. Μελέτη εκπαιδευτικού υλικού που αφορά τη «Μοριοδοτούμενη Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση – Από τη Θεωρία στην Πράξη», π.χ. E-books, πολυμεσικό υλικό (παρουσιάσεις, οπτικοακουστικό υλικό), επιπρόσθετο επιμορφωτικό υλικό (άρθρα δημοσιευμένα σε έγκριτα περιοδικά, ΦΕΚ, νομοθεσίες, επιστημονικές-ερευνητικές ανακοινώσεις συνεδρίων), βιβλιογραφία-δικτυογραφία.
  2. Συνεχή διαδικτυακή και επιστημονική ανατροφοδότηση.

Στόχος προγράμματος:

Το πρόγραμμα έχει ως σκοπό να παρέχει στους εκπαιδευόμενους εκπαίδευση, κατάρτιση και εξειδίκευση σε θέματα ειδικής αγωγής. Στο τέλος του προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα έχουν αναπτύξει γνώσεις και ικανότητες που χρειάζονται ώστε να ανταποκρίνονται με επάρκεια στο ρόλο του σύγχρονου εκπαιδευτή σε θέματα ειδικής αγωγής.

Γιατί να το παρακολουθήσω:

  1. Το σεμινάριο μοριοδοτείται με το μέγιστο αριθμό μορίων (2) σύμφωνα με την προκήρυξη του ΙΝΕΔΙΒΙΜ με θέμα: «Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την Απασχόληση ωρομισθίων εκπαιδευτών Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ), Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης Ειδικής Αγωγής και Δημόσιων Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΣΕΚ), Χειμερινού Εξαμήνου 2019β & Εαρινού Εξαμήνου 2020α» με Αρ. Πρωτ.: 6331/380/02-08-2019, σε ειδικότητες αντίστοιχης θεματικής με θέματα ειδικής αγωγής (π.χ. Προσχολικής Αγωγής, Δραστηριοτήτων, Δημιουργίας και Έκφρασης ή Προσχολικής Αγωγής για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες).
  2. Το σεμινάριο μοριοδοτείται με το μέγιστο αριθμό μορίων (2) σύμφωνα με το ΦΕΚ με θέμα: «Καθορισμός Κριτηρίων και διαδικασίας αξιολόγησης και επιλογής, των με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου εκπαιδευτών ενηλίκων, των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.), των Πειραματικών Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Π.Σ.Ε.Κ.) και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) του ΟΑΕΔ» (Αρ. Φύλλου 1961/30-06-2016), σε ειδικότητες αντίστοιχης θεματικής με θέματα ειδικής αγωγής (π.χ. Προσχολικής Αγωγής).
  3. Το σεμινάριο οδηγεί σε προαιρετική πιστοποίηση, Vocational Training Program in Special Education issues.
  4. Το σεμινάριο παρέχει τις απαραίτητες γνώσεις σε εκπαιδευτικούς που θέλουν να δουλέψουν σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), σε Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ), σε τμήματα ένταξης, προγράμματα παράλληλης στήριξης, πρώιμης παρέμβασης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι, αλλά και σε όλους τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  5. Το σεμινάριο εξασφαλίζει ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα για απασχόληση σε Ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς (Κολλέγια, ΚΕΣ, ΚΕΚ, ΙΕΚ, Φροντιστήρια, ΚΔΒΜ, ΚΕΣ).

Επιπλέον, η παρακολούθηση του προγράμματος αναμένεται να ωφελήσει τους συμμετέχοντες, τόσο γνωστικά όσο και επαγγελματικά. Συγκεκριμένα, όλοι όσοι ολοκληρώσουν επιτυχώς το πρόγραμμα αναμένεται:

  1. Να έχουν αποκτήσει γνώση των σύγχρονων μεθόδων διδακτικής.
  2. Να πραγματοποιούν διδακτικούς σχεδιασμούς που να εναρμονίζονται με τη φιλοσοφία και τους στόχους της ειδικής αγωγής.
  3. Να οργανώνουν προγράμματα διδασκαλίας σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  4. Να χρησιμοποιούν αποτελεσματικές μεθόδους προσέγγισης της διδασκαλίας για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε Δομές μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
  5. Να έχουν αποκτήσει αυξημένα επαγγελματικά προσόντα, επικυρωμένα με βεβαίωση παρακολούθησης.

Ενδεικτικές Θεματικές Ενότητες:

Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή: Εννοιολογικές προσεγγίσεις, Νόμοι Ειδικής Αγωγής, Καθορισμός Μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ), Παράλληλη Στήριξη.

Ειδική Ενταξιακή Αγωγή και Εκπαίδευση: Βασικές Αρχές της Ψυχοπαιδαγωγικής της Ένταξης, Ενταξιακές Πρακτικές, Διαφοροποιημένη Διδασκαλία.

Στάσεις και αντιλήψεις των Εκπαιδευτικών προς τα Άτομα με Αναπηρία.

Η Ενιαία Εκπαίδευση ως Θέμα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Κοινωνικής Δικαιοσύνης.

Μαθησιακές Δυσλειτουργίες-Δυσλεξία: Χαρακτηριστικά των παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες και Παιδαγωγική τους Αντιμετώπιση.

Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ): Χαρακτηριστικά Συνδρόμου ΔΕΠ-Υ σε όλες τις ηλικίες – Πρακτικές συμβουλές για γονείς και εκπαιδευτικούς.

Νοητική αναπηρία-Σύνδρομο Down: Αναπτυξιακά, Μαθησιακά/Γνωστικά Χαρακτηριστικά – Προγράμματα Παρέμβασης σε Άτομα με Σύνδρομο Down.

Διαταραχές στο Φάσμα του Αυτισμού (ΔΑΦ) – Αυτισμός – Σύνδρομο Rett: Προβλήματα Συμπεριφοράς στα Άτομα με Αυτισμό και Ψυχοπαιδαγωγικές Παρεμβάσεις.

Προβλήματα ακοής: Εκπαίδευση Μαθητών με Προβλήματα Ακοής – Η αντιμετώπιση της Βαρηκοΐας-Κώφωσης – Νοηματικές Γλώσσες – Μέθοδοι επικοινωνίας.

Προβλήματα όρασης: Αισθητηριακή Αντίληψη και Εξισορρόπηση Παιδιών με Προβλήματα Όρασης – Προσαρμογές στο Πρόγραμμα και στις Στρατηγικές Διδασκαλίας.

Μαθητές με Ιδιαίτερες Νοητικές Ικανότητες και Ταλέντα: Επιστημονικές Προσεγγίσεις για το Θέμα του Ταλέντου και της Χαρισματικότητας – Αρχές για την Πλήρη Ένταξη των Χαρισματικών και Ταλαντούχων Μαθητών.

Παιδιά και Έφηβοι με Πολλαπλές Αναπηρίες: Σχεδιάζοντας ένα Πρόγραμμα Εκπαιδευτικής Παρέμβασης.

Εγκεφαλική παράλυση: Ταξινόμηση και Αντιμετώπιση, Φυσικοθεραπευτική Προσέγγιση,  Κινητικές Αναπηρίες σε Παιδιά.

Συμβουλευτική Γονέων Παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ): Οι Ανάγκες των Γονέων Παιδιών με ΕΕΑ, οι Συναισθηματικές τους Αντιδράσεις και τα Στάδια Προσαρμογής τους.

Διδακτικά Σενάρια.

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα της Κυρίας Χριστίνας Κωφίδου:

Καθηγήτρια Φιλόλογος, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων.

Υποψήφια Διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής.

Κάτοχος Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στη «Γνωστική και Κινητική Ανάπτυξη» του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Κάτοχος Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στη «Συστηματική Φιλοσοφία» του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Τελειόφοιτη Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στην «Ειδική (Ενιαία) Εκπαίδευση) από το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Κάτοχος Πτυχίου Κλασικής Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Κάτοχος Π