Διάρκεια Προγράμματος 9 μήνες

Ώρες διδασκαλίας 436

Μονάδες ECVET 21,8

Περίοδος Προγράμματος 01/03/2021 έως 01/12/2021

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ & ΣΚΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Η art-therapy είναι ένα μοντέλο διεθνώς αναγνωρισμένο και λαμβάνει χώρα σε πλαίσια ψυχικής υγείας, εκπαίδευσης, φορέων στήριξης ευπαθών ομάδων κ.α.

Η art-therapy είναι μια μορφή θεραπείας, που για όσους έρχονται σε επαφή μαζί της, αυτό που μαθαίνουν και κατανοούν είναι η διαδικασία που παράγει τέχνη και η θεραπευτική ιδιότητά της. Πιο απλά, η art-therapy είναι ένας ευχάριστος και δημιουργικός τρόπος να καταπολεμήσει ο επιμορφούμενος το άγχος, να διαχειριστεί τα δύσκολα συναισθήματα και να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά καταστάσεις που το προκαλούν. Βέβαια εντάσσεται και σε πιο δύσκολες καταστάσεις, στην ψυχική υγεία, εφόσον αποτελεί μια μέθοδο καταπολέμησης της κατάθλιψης, αγχωδών διαταραχών του στρες (και άλλων διαταραχών) χωρίς ή με φαρμακευτική αγωγή /παράλληλη παρακολούθηση.

Το πρόγραμμα art-therapy_edu απευθύνεται σε ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς, αποφοίτους Σχολών Ανθρωπιστικών, Ιατρικών Επιστημών και Καλλιτεχνικών Σχολών – ΑΕΙ / ΤΕΙ, καθώς και σε κάθε επαγγελματία ή ενδιαφερόμενο που επιθυμεί́ να ενημερωθεί́ σχετικά́ με τις εφαρμογές αυτής της μορφής θεραπείας και τη σημασία της για τον άνθρωπο.

Σήμερα, σε Ευρώπη, Αμερική και Αυστραλία υπάρχουν διεθνώς αναγνωρισμένες σχολές. Αντιστοίχως, υπάρχουν Σωματεία, Σύλλογοι, Φορείς που συντονίζουν και προωθούν τις δραστηριότητες και το επάγγελμα του εικαστικού θεραπευτή.

Στη σειρά των μαθημάτων ο συμμετέχων θα έχει την ευκαιρία αρχικά να εισαχθεί στις έννοιες και στα ιστορικά δεδομένα της θεραπείας μέσω εικαστικών στην πορεία του ανθρώπινου πολιτισμού από τα σπήλαια ως σήμερα, να ενημερωθεί για τις μεθόδους που εφαρμόζονται και ισχύουν σήμερα, τις αρχές και τις διαφορές τους και τέλος να αποκτήσει μια πρωτότυπη και σημαντική εφαρμοσμένη γνώση των θεραπευτικών στοιχείων της εικαστικής θεραπείας.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:

  • εφαρμόζει τη μέθοδο στο πλαίσιο της εργασίας του [δεξιότητα]
  •  σχεδιάζει ειδικές ασκήσεις/εργαστήρια σύμφωνα με τον πληθυσμό που εργάζεται (πλαίσια, δομές, σχολεία κ.λ.π.) [ικανότητα-δεξιότητα]
  • γνωρίζει ότι η εκπαίδευση θα του παρέχει το ασφαλές πλαίσιο και την απαιτούμενη θεωρητική γνώση [στάση/αντίληψη]

ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

On line -εξ αποστάσεως ασύγχρονη διδασκαλία

ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ & ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ

Ένα τεστ με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών στο τέλος του Προγράμματος

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Διδακτική Ενότητα 1

Ιστορία & Βασικές Αρχές της εικαστικής θεραπείας (e-Learning)

Διδακτική Ενότητα 2

Υλικά, ιδιότητες και τεχνικές (e-Learning)

Διδακτική Ενότητα 3

Ομάδες ειδικού πληθυσμού

Διδακτική Ενότητα 4

Εικαστική θεραπεία σε παιδιά & εφήβου (e-Learning)

Διδακτική Ενότητα 5

Ψυχοπαθολογία/ψυχιατρικά περιστατικά

Θεραπείες μέσω τεχνών – Βασικές αρχές ψυχολογικών προσεγγίσεων και εικαστική θεραπεία (e-Learning)

Διδακτική Ενότητα 6

Αρχέτυπα & Φιλοσοφία (e-Learning)

Διδακτική Ενότητα 7

Αποκατάσταση και Τέχνη ως Θεραπεία – «Art therapy and Rehabilitation»

Διδακτική Ενότητα 8

Εκπαιδευτικό Δράμα – δραματοθεραπεία – θεατρολογία

Διδακτική Ενότητα 9

Δημιουργική μάθηση και κριτικός αναστοχασμός. Ζητήματα φύλου στην εικαστική.

Εκδήλωσε το ενδιαφέρον σου και θα έρθουμε άμεσα σε επικοινωνία μαζί σου.